keskiviikkona, lokakuuta 27, 2004

*ärmur*

Vähänkö nousi savu korvista ja kulmakarvat kärähti kun tukiasemalla joku idiootti alkoi mesota miten eläinsuojeluyhdistykselle kissansa antava on vastuuton ja kaikkea muuta kun eläinrakas.
Minusta ihminen joka antaa oman lemmikkän tuntemattomaan paikkaan, ei ole millään tavalla eläinrakas. Te jotka tässäkin otsikossa kirjoitatte ja annatte noita osoitteita ja paikkoja, ette kyllä sitä kissaa yhtään ajattele.
Löytökodissakin lopetetaan kissoja jos niitä ei kukaan huoli.
Minä annoin heti ketjun alussa kky:n linkin ja miksi? Koska tiedän ettei kissoja lopeteta turhaan. Tietenkin sairaat kissat lopetetaan, mutta esim. erikoisruokavalioisia kissoja on kaupiteltu jo lähes vuoden. Kissa pysyy ensikodissa kunnes ensikoti löytää uuden kodin. Jos ensikoti ei kykene huolehtimaan kissasta se sijoitetaan toiseen ensikotiin. Ei tervettä kissaa piikille viedä!

Minä olen siis tuntematon paikka jossa kohdellaan kissoja päin v*ttua. Minä en välitä kissoista pätkääkään, vihaan kissoja ja vien lopetettavaksi heti kun vain kerkeän. Huvin vuoksi tässä kissoja hoitelen ja lupailen niitä eteenpäin. Jakelen tietysti ne minne sattuun, eihän ne minun kissoja ole! Ei minun tarvitse mitään vastuuta ottaa! Mitä sitten jos pois antamani kissa (ne harvat joita ei tapeta) menee jonnekin alkoholisti idiootille joka potkii sen hengiltä heti kun vähän alkaa nyppiä.

aaargh!

Juuri tänään keskustelin siskon kanssa puhelimessa tuosta vastuusta. Eräs tuttava on ilmoittanut haluansa ottaa minulta kissanpennun. Minä epäröin ja kovasti. En kykene uskomaan, että hän tietää mihin päänsä laittaa. En luota, että kissa saisi siitä hyvän ja tasapainoisen kodin. Pohdin vakaasti kieltäytymistä. En halua murehtia loppuelämääni mihin kissani annoin. Kyllä, koen näiden olevan minun kissoja, toki ne on myös yhdistyksen kissoja, tämän takia koen tuplavastuun. Mikä olisikaan kamalampaa kun kuulla, että minun sijoittama kissa joudutaan uudelleen sijoittamaan!
En tietenkään kykene valvomaan ja tarkastamaan kaikkia tulevia ehdokkaita. Varmasti tulen antamaan kissoja pois tietämättä millaiseen kotiin ne todellisuudessa menevät. Varmasti joku kissa tullaan lopettamaan tai antamaan joskus pois, eihän sellaista voi välttää. Eriasia on kuitenkin jos annan tietoisesti kissan ihmiselle jonka en usko olevan kykenevä hoitamaan tätä koko elämänsä. Varmasti tulen myös tuntemattomilta kissankyselijöitä utelemaan heidän elämäntilanteestaan ja kokemuksistaan kissojen suhteen. Mielummin nipotan kun kadun.

Mutta nyt tämä tunteeton paskiainen menee siivoamaan hiekkalaatikkoa...