sunnuntaina, helmikuuta 20, 2005

Sain tänään (jälleen kerran) valituksia toimintatavastani, ihmiseltä joka ei ole missään tekemisissä yhdistyksen kanssa, ei ole ikinä ollutkaan, tuskin edes on vieraillut yhdistyksen sivuilla, saati siis, että tietäisi jotain.

Kina alkoi siitä, että irkissä ihmettelin ääneen miksi joku ihminen soittaa vajaan viiden tunnin aikana kuusi kertaa (sen vajaa tunnin välein). Eikö hän ymmärrä vähemmällä ettei ko. ihminen ole nyt tavoitettavissa ja kannattaisi soittaa uudelleen todellakin eri aikaan (ei tunnin päästä). Minä olisin varmaan luovuttanut kahden soiton jälkeen ja soittanut sitten vaikka illalla uudelleen. Sain siis joskus siinä 9-14 aikaan kuusi puhelua joltain malttamattomalta.

Huudot sain siitä etten vastannut. Yritin selittää, että tämä on todellakin kotona tehtävää vapaaehtoistyötä, ei minun tarvitse olla 24h päivystäjänä. Eriasia on vapaaehtoistyö jossa mennään tiettyyn aikaan tiettyyn/tiettyihin paikkoihin, tehdään työ ja tullaa kotiin. Silloinhan vapaaehtoistyö on enemmän normaalin työn kaltaista, paitsi ettei siitä saa palkkaa. Ai joo, 30 euron avustus yhdistyksen toiminnan aiheuttamaan puhelinlaskuun on palkkaa, kuulma.
Minun pitää vastata puhelimeen ja kertoa etten ole nyt tavoitettavissa, voitteko soittaa uudelleen. Vastaamatta jättäminen ei sama asia. Jos todella haluan olla tavoittamattomissa minun pitää sulkea puhelin, jälleen kerran, vastaamatta jättäminen ei ole sama asia!
On kuulma äärimmäisen huonoa asiakaspalvelua (kissat on meidän asiakkaita) olla tavoittamattomissa. "Asiakashan" voi hermostua! En kyllä ole ihan varma haluanko antaa kissaa ihmiselle joka ei voi odottaa paria tuntia?

Tämän tavoitettavuus asian voisi luokitella samaan kategoriaan "teille maksetaan perkele palkkaa, te ootte helvetin rikkaita!", "tulkaa hakemaan tää katti heti!" ja "mutkun mä tulin allergiseksi, etteks te millää vois ottaa mun kissaa". Miten voin palvella, tokihan meille, kyllä isi heti, tullaanko hakemaan heti vai huomenna?