torstaina, helmikuuta 10, 2005

Haloo?

Tuon Luhtaankadun kissan kanssa tuli sitten enemmänkin ongelmia. Mielestäni asia oli jo sovittu, toinen ensikoti hakee kissan kun naapuri saa sen kiinni. Eikös? Vaan koska asiat olisi niin yksinkertaisia? Maanantaina minulle soittaa poliisi. Olivat eläinsuojeluyhdistyksen naisen kanssa menneet hakemaan kissaa ja halusivat nyt tuoda sen minulle, heti. Hetkinen! Enhän minä voi ottaa sitä kissaa sillä sekunnilla! Yritin selittää, että en voi ottaa kissaa nyt, olen näkemässä kky:n puheenjohtajaa kahden tunnin päästä silloin saan myös ensikotilistat jonka jälkeen olen paljon viisaampi ja osaan varmasti auttaa asiassa. Ei kelvannut. Eläinsuojeluyhdistyksen nainen länttäsi minulle luurin korvaan. Pari tuntia myöhemmin, sain tietää, että meidän puheenjohtaja oli sopinut, että minä menen poliisin kanssa hakemaan sitä kissaa (kenenkään kotiin ei voi mennä ilman poliisia, siis tyhjään kotiin). Eläinsuojeluyhdistys ei ota vastaan ns sosiaalitapauksia vaan ainoastaan löytöeläimet joiden omistaja voidaan löytää lakisääteisen 15 päivä sisällä, jonka jälkeen he lykkäävät kissat meille jos omistajaa ei löydy. Tämä kissa ei ollut löytökissa vaan nimenomaan sosiaalitapaus, eihän kissan kuollut omistaja tule koskaan kissaansa noutamaan. Siinä kohtaa siis ymmärsin myös eläinsuojeluyhdistyksen naisen pointin. Hän ei voi kissaa ottaa. Mutta ei edes kahdeksi tunniksi? Miksi hän ylipäätään meni poliisin kanssa hakemaan kissaa jos ei kissaa voi ottaa? Miksi hän ei selvittänyt ensin mihin kissa viedään ennen kuin lähti kissaa pyydystämään? Miksi hän oletti, että istun kotona odottamassa kissaa vaikka ei ollut minun kanssa koskaan puhunutkaan? Kissojen katastrofiyhdistys ja eläinsuojeluyhdistys ovat tehneet paljon yhteistyötä, varmasti he tietävät mikä on kenenkin homma ja miten asiat hoidetaan. Eikö tämä nainen tiennyt?
Myöhemmin illalla kuulin, että eläinsuojeluyhdityksen nainen oli vienyt kissan Pellakseen (Boondock's) ja väittänyt ettei kky huoli kissaa. Ja iso pah!


Tänään sain ensimmäisen kissankyselypuhelun. Auoin suutani kuin kuivalle maalle joutunut kala ja käskin miehen soittamaan minulle huomenna uudelleen. :D